Sonic Arts

Events

Ionian University

  • Date: 11 Ιουλίου 2018
  • Time: 21:00
  • Location: Corfu, Greece
  • Venue: Ionian Academy
Μουσική από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Επιμέλεια: Δ. Σάββα, Θεόδωρος Λώτης

 

 

Ελίνα Καλαμποκίνη – Πέμπτη 6:00’

Θεόδωρος Λώτης – Portrait d’Une Manifestante 11:00’

Νίκος Κανελάκης – As Above So Below 11:14’

Kaija Saariaho – Vent Nocturne, για βιόλα και ηλεκτρονικά
Ηλεκτρονικά: Χρήστος Πούλιας
Βιόλα : Ελευθερία Τόγια

[δι]αφανείς ήρωες – από_πειρα, για βίντεο με ζωντανό ηχητικό ίχνος 15:00
Βίντεο: Σιμόνα Σάρκι
Υπολογιστές: Δημήτρης Σάββα και Νίκο Κανελάκης
Βαρύτονο Σαξόφωνο: Ανδρέας Μνιέστρης


Ελίνα Καλαμποκίνη – Πέμπτη

Ως παιδί η Πέμπτη ήταν η αγαπημένη μου μέρα. Τα μαθήματα στο σχολείο δεν ήταν βαρετά και το απόγευμα είχα πιάνο. Τελειώνοντας τη σχολή, η Πέμπτη είχε γίνει μία γκρι μέρα. Ήταν σαν όλες τις άλλες. Το τελευταίο μου κομμάτι ως φοιτήτρια αποτυπώνει την αίσθηση εκείνης της περιόδου.

Η Ελίνα Καλαμποκίνη γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1993. Αποφοίτησε το 2016 από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο με ειδίκευση στη σύνθεση, στους τομείς της ηλεκτροακουστικής μουσικής και μουσικής για τις τέχνες της παράστασης. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται παράλληλα με την Ακουστική Οικολογία, τη μουσική παιδαγωγική και τον συνδυασμό αυτών με τα τεχνολογικά μέσα στην εκπαίδευση.

Θεόδωρος Λώτης – Portrait d’Une Manifestante

Tο “Πορτραίτο γυναίκας σε διαδήλωση” (οκταφωνία) είναι ένα ηχητικό πορτραίτο μιας εγκλωβισμένης γυναίκας σε μια διαδήλωση διαμαρτυρίας. Το έργο είναι ανάθεση του οργανισμού Musiques & Recherches και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Espace du Son 2014. Πολλά ευχαριστώ στους Esther Lamneck, Ανδρέα Μνιέστρη και Γιώργο Σταυρίδη για τους ήχους του κλαρινέτου, του σαξοφώνου και των κρουστών και στις Όλγα Βάσιου, Τέρρυ Βακιρτζόγλου και Γιώργο Μιζήθρα για τις φωνές τους.

Σπούδασα κιθάρα, φλάουτο, ηλεκτροακουστική σύνθεση και πλαστικές τέχνες στην Ελλάδα, Βέλγιο και Αγγλία. Συναυλίες και συμμετοχές σε φεστιβάλ στην Ευρώπη, Ασία, Αυστραλία και βόρεια και νότια Αμερική. Έλαβα πρώτα, δεύτερα βραβεία και διακρίσεις στους διαγωνισμούς  σύνθεσης Time Play – Jeu de Temps 2003 (Αγγλία-Καναδάς), Metamorphoses 2000, 2002 και 2016 (Βέλγιο), Luigi Russolo 2000 και 2002 (Ιταλία), CIMESP 2001 (Βραζιλία), Sculpted Sound Composers Competition (Αγγλία), Bourges 2000 (Γαλλία). Το 2002 απέσπασα το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Εκτέλεσης Ηλεκτροακουστικής Μουσικής, στις Βρυξέλλες από τον οργανισμό Musiques & Recherches. Ανάμεσα σε άλλες, έχω δεχθεί αναθέσεις για σύνθεση έργων από τους οργανισμούς Musiques et Recherches, (1997, 2000, 2014), τον Sculpted Sound Composers Competition και The Trustees of the Estorick Foundation (Αγγλία 2000-2001), τον Amici della Musica di Cagliari (Ιταλία 2000, 2017), το Φεστιβάλ Visiones Sonoras (Μεξικό 2007), την κλαρινετίστα Esther Lamneck (ως προσκεκλημένος συνθέτης στο Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης  το 2012).

Συνέθεσα έργα για οργανικά σύνολα και κυρίως για το χορό και το θέατρο. Οι πρόσφατες ερευνητικές μου δραστηριότητες στον τομέα της σύνθεσης εστιάζουν στο ηχητικό φάσμα, το ηχόχρωμα, τον ηχητικό χώρο και τις σχέσεις του με την κίνηση του ανθρώπινου σώματος και το περιβάλλον.

Στον δεσμευμένο χρόνο μου συνθέτω ηλεκτροακουστική μουσική, έργα για όργανα και υπολογιστή, μουσική για χορό και εγκαταστάσεις, ενώ στον αδέσμευτο ακούω τα ηχοτοπία του κόσμου. Αυτοσχεδιάζω με φίλους, συναδέλφους και φοιτητές με σκοπό να ανακαλύψω τα κρυφά μηνύματα των ήχων.

Το 2003 ολοκλήρωσα τις διδακτορικές μου σπουδές με καθηγητή τον Denis Smalley στο Πανεπιστήμιο City του Λονδίνου με υποτροφίες από τη Βρετανική Ακαδημία (Arts and Humanities Research Board) και το Ίδρυμα Α. Ωνάσης. Δίδαξα σύνθεση και ανάλυση ηλεκτροακουστικής μουσικής στο Goldsmiths College, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, στο ΤΕΙ Κρήτης, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής ως προσκεκλημένος συνθέτης. Είμαι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου όπου διδάσκω μαθήματα Ηχητικών Τεχνών, Ηλεκτροακουστικής Σύνθεσης, Ιστορίας και Αισθητικής της Ηλεκτροακουστικής Μουσικής, Μουσικής Πληροφορικής, Μουσικού Προγραμματισμού και Ζωντανής Ηλεκτρονικής Μουσικής (Σύνολο Live Electronics). Είμαι ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής και της Ελληνικής Εταιρίας Ακουστικής Οικολογίας. Η μουσική μου κυκλοφορεί από την καναδική εταιρία Empreintes Digitales (www.electrocd.com). www.theodoroslotis.com

Νίκος Κανελάκης – As Above So Below

Μια απόπειρα αποτύπωσης δύο φανταστικών κόσμων, του καλού και του κακού. Αποτέλεσμα του μαθήματος Πτυχιακό Ι με θέμα τον πολυφωνικό ήχο.

Ο Νίκος Κανελάκης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1995. Ασχολείται με την ηλεκτροακουστική μουσική και τα ψηφιακά μέσα. Σπουδάζει Σύνθεση Ηλεκτροακουστικής Μουσικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστήμιου. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα φεστιβάλ και συναυλίες στην Κέρκυρα, την Κεφαλονιά το Ρέθυμνο και την Αθήνα. Το 2016 έγινε μέλος του ΕΣΣΗΜ (Ελληνικός Σύνδεσμος Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής).

Kaija Saariaho – Vent Nocturne, for viola and electronics

«The idea for Vent nocturne (‘Night Wind’) first occurred to me while I was reading a bilingual edition on the poems of Georg Trakl. This synchronicity of the two languages – German and French – led me to muse on the relationship between the viola and electronics.

The work is in two parts: Sombres mirroirs (‘Dark Mirrors’) and Soupirs de l’obscur (‘Breaths of the Obscure’). These, as their names suggest, focus first on symmetrical thinking and then on the variation of the glissando, not unlike a sigh, that rounds off the phrases.

To me the sound of the viola has always suggested that of breathing, which, along with the wind, became a major element of the electronic part.»

Ο Χρήστος Πούλιας είναι τελειόφοιτος του ΤΜΣ στο Ι.Π., στον τομέα της σύνθεσης. Η μουσική του έχει παιχτεί σε festival στην Κέρκυρα, την Αθήνα και τα Ιωάννινα. Στα ενδιαφέροντα του είναι ανάπτυξη λογισμικού για την παραγωγή, και επεξεργασία του ήχου, καθώς και η σχέση του ήχου με τις σύχρονες τεχνικές επεξεργασίας δεδομένων (big data, sonification, ML).

[Δι]αφανείς ήρωες – από_πειρα, για βίντεο με ζωντανό ηχητικό ίχνος

Οι [δι]αφανείς ήρωες είναι μια συνεργασία που προέκυψε ειδικά για την παρουσίαση αυτή με στόχο τη δημιουργία μιας ηχητικής ζώνης που επενδύει σε πραγματικό χρόνο ένα βίντεο της κ. Σιμόνας Σάρκι. Για τη μουσική αυτή παρέμβαση, ήχοι από ένα (ίσως όχι και τόσο) παραδοσιακό όργανο [βαρύτονο σαξόφωνο] εξορυσσόμενοι αντίστοιχα με (ίσως όχι και τόσο) παραδοσιακές τεχνικές, τροποποιούνται, αναδιαμορφώνονται και επαναπροβάλλονται στο ήδη διαμορφούμενο ακουστικό τοπίο που παράγουν διαρκώς ψηφιακές διατάξεις ηχητικής επεξεργασίας και (ανα)παραγωγής εγκιβωτισμένες μεσα σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές. To οπτικό μέρος είναι μια προσαρμογή ειδικά για την συναυλία αυτή ενός μέρους από ένα μεγαλύτερο έργο βασισμένο στις αρχαίες φιλοσοφικές θεωρήσεις των τεσσάρων στοιχείων (γη, αέρας, νερό, φωτιά).

H Σιμόνα Σάρκι (βίντεο) είναι γραφίστρια και φωτογράφος. The video is an adaptation specifically for this concert of part of a larger work based on the ancient philosophical considerations of the four elements (earth, air, water, fire).

Ο Ανδρέας Μνιέστρης(βαρύτονο σαξόφωνο) διδάσκει σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής στο Τ.Μ.Σ γεννήθηκε στον Πειραιά το 1956. Είναι φυσικός, συνθέτης ηλεκτροακουστικής μουσικής και σαξοφωνίστας. Σπούδασε με τους , David Rosenboom, Larry Polansky, Gordon Mumma, Robert Ashley και Anthony Braxton. Διδάσκει σύνθεση ηλεκτρακουστικής μουσικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου όπου διευθύνει το Εργαστήριο Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Έρευνας και Εφαρμογών (ΕΡΗΜΕΕ).

Δημήτρης Σάββα (ηλ. υπολογιστής) είναι συνθέτης ηλεκτροακουστικής μουσικής απόφοιτος του ΤΜΣ και τον χρόνο αυτό ολοκληρώνει τη διδακτορική του έρευνα στο πανεπιστήμιο του Σέφιλντ της Αγγλίας.

Νίκος Κανελάκης (ηλ. υπολογιστής) είναι τελειόφοιτος του ΤΜΣ με κατεύθυνση στη σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής.