Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το
Πολύτεχνο διοργανώνουν σεμινάριο χορού για μουσικούς με τίτλο «Σωματοποιώντας τον Ήχο».
Το σεμινάριο θα διδάξει η κ. Τζίνα Γιωτάκη και απευθύνεται σε φοιτητές όλων των κατευθύνσεων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, καθώς και όποιον ενδιαφέρεται για τη σύνδεση του χορού με τη μουσική, με ανώτατο όριο τα 30 άτομα.
Το Σεμινάριο έχει διάρκεια 8 ώρες και θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 28 και την Κυριακή 29 Απριλίου 2012 ως εξής:
το Σάββατο 28 Απριλίου στο Πολύτεχνο (Σχολεμβούργου 39, απέναντι από την είσοδο του Νέου Φρουρίου) ώρες 11:00-15:00, και την Κυριακή 29 Απριλίου στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Φρούριο, ώρες 14:00-18:00.
Στο τέλος του σεμιναρίου (Κυριακή 18:00) θα παρουσιαστεί χορογραφικό έργο σε εξέλιξη (site specific performance) με υλικό από τη δουλειά των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια του διημέρου στον εξωτερικό χώρο της εκκλησίας. Το Σεμινάριο διοργανώνεται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Χορού.
Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα έρθουν σε επαφή με το χορό, το βασικό λεξιλόγιο της κίνησης και θα πειραματιστούν οι ίδιοι σε κινητικούς αυτοσχεδιασμούς και τη συνδυαστική λειτουργία τους με ήχους προερχόμενους από φυσικά όργανα και το περιβάλλον. Οι συμμετέχοντες θα καταβάλουν ένα συμβολικό ποσό για τη συμμετοχή τους στο σεμινάριο (5 ευρώ για προπτυχιακούς φοιτητές, 10 ευρώ για τους υπόλοιπους). Ακολουθεί περιγραφή του σεμιναρίου και βιογραφικό της κ. Γιωτάκη.
«Σωματοποιώντας τον Ήχο»
Διήμερο οκτάωρο σεμινάριο με στόχο την καλλιέργεια και ανάπτυξη του κινητικού
λεξιλογίου των συμμετεχόντων προσφέροντας ποικίλες μεθόδους να ανταποκριθούν στον ήχο. Τα εργαστήρια θα περιλαμβάνουν κινητικούς αυτοσχεδιασμούς βασισμένους σε εξωτερικούς ήχους σε κλειστό και σε ανοικτό χώρο. Θα εισάγουν στη φαινομενολογική προσέγγιση της αίσθησης της ακοής μέσα από δημιουργικές δραστήριότητες. Επίσης θα εισάγουν στη μέθοδο της σωματοποίησης όπως αυτή χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση σύγχρονων performers. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες θα συζητηθεί η υποκειμενικότητα της ερμηνείας του ήχου και ο τρόπος με τον οποίο αυτή αποδίδεται σε κίνηση. Σε δεύτερο επίπεδο θα επεξεργαστούμε την τοποθέτηση/ ένταξη/ χρήση της κίνησης σε εξωτερικό χώρο με ξεχωριστά αρχιτεκτονικά στοιχεία όπως αυτά του Παλαιού Φρουρίου, ανταποκρινόμενοι σε χαρακτηριστικά του χώρου και στις ιδιαιτερότητες του ηχοτοπίου.
Θα αναλύσουμε και θα πειραματιστούμε με φυσικούς και φανταστικούς ήχους και με τον τρόπο που αυτοί αποδίδονται μέσα από την κίνηση και τον ήχο φυσικών οργάνων. Με βάση την αρχή της α