Συνέδρια

Η επιστημονική δραστηριότητα του Τμήματος Μουσικών Σπουδών επικεντρώνεται αφενός στην ανάπτυξη της αρχειακής έρευνας και αφετέρου στην προώθηση του μουσικολογικού διαλόγου στους θεωρητικούς τομείς που υπηρετούνται από το πρόγραμμα σπουδών του. Η δραστηριότητα αυτή περιλαμβάνει οργανώσεις συνεδρίων, διαλέξεων και εκπαιδευτικών/επιμορφωτικών σεμιναρίων από διδάσκοντες και προσκεκλημένους επιστήμονες και καλλιτέχνες.

Σημαντικές εκδηλώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί είναι:

  • Διεθνές συνέδριο με τίτλο «Η Μουσική στο Νεοελληνικό Διαφωτισμό» (Κέρκυρα, 1995)
  • Δύο διεθνή συνέδρια με θέμα «Ζητήματα Νεοελληνικής Μουσικής Ιστορίας» (Κέρκυρα, 1999 και 2000)
  • Διεθνές συνέδριο με θέμα «Ρομαντισμός και Εθνικισμός στην Μουσική» (Κέρκυρα, 2003)
  • Δύο Συμπόσια Μουσικής Πληροφορικής (Κέρκυρα, 1998 και 2000)
  • Συνέδριο στο πλαίσιο του τριημέρου ηλεκτρονικής μουσικής (Κέρκυρα, 2002)
  • «Όψεις της ελληνικότητας στη μουσική» (Αθήνα, 2006)
  • «Μουσικοθεραπεία και άλλες μουσικές προσεγγίσεις για παιδιά και νέους με αναπηρίες» (Κέρκυρα, 2006)
  • 1ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας (Κέρκυρα, 2007)
  • «Μεταμορφώσεις του Ορφέα: Μουσικές αναπαραστάσεις από την Ελληνική Μυθολογία στην Αρχαιότητα και οι αναβιώσεις τους στην Ευρωπαϊκή τέχνη» (Κέρκυρα, 2008)

Ενδεικτικά αναφέρουμε σημαντικούς μουσικολόγους που συμμετείχαν: Leon Platinga - Yale University, Jim Samson και David Charlton - Royal Holloway, Martin Zenck - Universität Würzburg, Κωνσταντίνος Φλώρος - Universität Hamburg, Γιώργος Λεωτσάκος, Nigel Frayne, Raymond Murray Schafer.


5 - 7 ΜΑΪΟΥ 2006 | 6 - 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006


Ελληνικές Μουσικές Γιορτές - Δεύτερος Κύκλος, Μαΐος 2006

Μουσικολογικό συνέδριο με θέμα

Όψεις της ελληνικότητας στη μουσική

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Αθήνα, 5-7 Μαϊου 2006

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ: Αναστασία Σιώψη
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
1. Χάρης Ξανθουδάκης 
 2. Αναστασία Σιώψη
 3. Βύρων Φιδετζής
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
1. Παναγιώτης Βλαγκόπουλος
 2. Ανδρέας Γεωργοτάς
 3. Κώστας Καρδάμης

Το συνέδριο οργανώνεται από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.


Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων των Ελληνικών Μουσικών Εορτών, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου διοργανώνουν συνέδριο με θέμα «Όψεις της ελληνικότητας στη μουσική» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αθήνα, 5 έως 7 Μαϊου 2006. Οι επίσημες γλώσσες του συνεδρίου θα είναι η Ελληνική και η Αγγλική.

Στους εισηγητές περιλαμβάνονται οι: ο Αντιπρύτανης του Ιονίου Πανεπιστημίου και καθηγητής Χάρης Ξανθουδάκης, ο καθηγητής Δημήτρης Τζιόβας του Πανεπιστημίου Birmingham, Αγγλία, ο Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Βύρων Φιδετζής, και άλλοι.

Αντικείμενο του συνεδρίου είναι η έννοια της ελληνικότητας στη μουσική, όπως αυτή αναπτύχθηκε σε διάφορες ιστορικές στιγμές και από αντιθετικές ιδεολογικές αφετηρίες.
Ενδεικτικές ενότητες του συνεδρίου θα μπορούσαν να είναι οι παρακάτω:
-Η έννοια της «ελληνικότητας» και οι μουσικές εκδοχές της,
-«Εθνική Σχολή»,
-Οριενταλισμός,
-Ο ελληνικός 19ος αιώνας
-Ελληνικότητα και ανατολή
-Γένεση του φολκλορικού
-Ελληνικότητα και μοντερνισμός
-Οθωμανική παράδοση και νεοελληνικά ιδεολογήματα
-Ελληνικότητα και λαϊκισμός
-Μουσικός «φιλελληνισμός»
-Πολιτιστικές προσμίξεις
-Συνθέτες Ελληνικών παροικιών.

Οι ανακοινώσεις, γραμμένες στα Ελληνικά ή Αγγλικά, δεν πρέπει να ξεπερνούν σε διάρκεια τα είκοσι λεπτά. Οι περιλήψεις των ανακοινώσεων (έως 250 λέξεις) θα πρέπει να σταλούν ταχυδρομικά προς την Αναστασία Σιώψη, συντονίστρια του συνεδρίου, στην παρακάτω διεύθυνση, έως τις 15 Μαρτίου 2006. Οι περιλήψεις θα είναι γραμμένες στα Ελληνικά ή Αγγλικά. Το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί μέχρι τις 31 Μαρτίου 2006.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε να απευθυνθείτε στην Αναστασία Σιώψη, Επίκουρη Καθηγήτρια Μουσικολογίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Παλαιό Φρούριο, Κέρκυρα 49100. Τηλ. και fax: (+)30-26610-87569, e-mail: siopsi@ionio.gr.


ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΝΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑ, 6 - 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006

Το συνέδριο οργανώνεται από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και το Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αναπηρίες Κέρκυρας

1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 6-8 Οκτωβρίου 2006 στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αναπηρίες της Κέρκυρας και πιστεύεται ότι θα δημιουργήσει μια ενδιαφέρουσα ενότητα για μουσικοθεραπευτές, μουσικούς παιδαγωγούς, μουσικούς εργαζόμενους στην ειδική αγωγή, ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς και φοιτητές Τμημάτων Μουσικών Σπουδών.

Οι στόχοι του συνεδρίου είναι:
- Να δώσει ευκαιρίες για την παρουσίαση ποικιλίας προσεγγίσεων μουσικοθεραπείας και άλλων μουσικών προσεγγίσεων στο χώρο της εκπαίδευσης και διαβίωσης παιδιών και νέων με αναπηρίες.
- Να συμβάλει στην οριοθέτηση της Μουσικοθεραπείας ως επαγγέλματος στον Ελληνικό χώρο.
- Να αποτελέσει πλαίσιο για γνωριμία και ανταλλαγή απόψεων και ιδεών ανάμεσα σε μουσικοθεραπευτές διαφόρων προσεγγίσεων και σε ειδικούς παιδαγωγούς ή άλλους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν την μουσική στην αγωγή ή διαβίωση παιδιών και νέων με αναπηρίες.
- Να συμβάλει στην ανάπτυξη της εξαιρετικά περιορισμένης ελληνικής βιβλιογραφίας στον σχετικό χώρο, μέσω της δημοσίευσης των πρακτικών του συνεδρίου. (Βιβλίου με αντιπροσωπευτικά άρθρα και περιλήψεις εισηγήσεων).
- Να αναδείξει την αναγκαιότητα για πανεπιστημιακή ειδίκευση στην Μουσικοθεραπεία και στη Μουσική Παιδαγωγική για παιδιά και νέους με αναπηρίες και για δημιουργία θέσεων εργασίας σε σχετικά πλαίσια.

2. ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Οι προτάσεις για εισηγήσεις στο συνέδριο θα εξεταστούν από την επιστημονική επιτροπή και θα οργανωθούν κάτω από δύο κεντρικούς άξονες: 1) Μουσικοθεραπεία για παιδιά και νέους με αναπηρίες και 2) Άλλες Μουσικές Προσεγγίσεις για παιδιά και νέους με αναπηρίες. Δευτερεύοντες άξονες έχουν ορισθεί με βάση τα σχετικά πλαίσια εφαρμογών και θα είναι: α) Νοσοκομεία, Ιδρύματα, β) Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, γ) Δημιουργικά Εργαστήρια, Επαγγελματικά Εργαστήρια, Άλλα Πλαίσια.

3. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Το Συνέδριο θα οργανωθεί ως εξής:
Α. Εισηγήσεις
Β. Εργαστήρια
Γ. Αναρτημένες Ανακοινώσεις (Posters)
Δ. Προβολή μαγνητοσκοπημένου υλικού (εργαστήρια και κλινικές εφαρμογές)

Οι κεντρικές ομιλίες και οι θεματικές συνεδριάσεις θα πραγματοποιηθούν στην Ιόνιο Ακαδημία ενώ τα εργαστήρια θα διεξαχθούν στο κτίριο του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου.

Κεντρικοί ομιλητές:
Amelia Oldfield, Μουσικοθεραπεύτρια, Senior Lecturer at Anglia Ruskin University, Cambridge UK.
Άννα Μαράτου, Μουσικοθεραπεύτρια , Head of Arts Therapies CNWL Mental Health NHS Trust, London UK.

Επιστημονική επιτροπή:
A. Oldfield , Anglia Ruskin University ,
Ι. Ετμεκτσόγλου, Λέκτορας στο ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου, Μουσικοθεραπεύτρια ,
Α.Μαράτου, Μουσικοθεραπεύτρια, CNWL Mental Health NHS Trust,
Δ. Δαμίγος, Επίκουρος Καθηγητής Ιατρικής Ψυχολογίας Παν/μίου Ιωαννίνων,
Σ. Ζαχαράτου, Παιδοψυχίατρος, Οικογενειακή Θεραπεύτρια.

Οργανωτική επιτροπή:
Χριστιάνα Αδαμοπούλου, καθηγήτρια μουσικής, αποσπασμένη διδάσκουσα και υποψήφια διδάκτορας ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου, Γεωργία Ζερβού,διοικητικός υπάλληλος ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου, Λένα Κοκκινομηλιώτη,καθηγήτρια μουσικής, Νίκος Κοιλιαρής, Γραμματέας Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ..

4. ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν ως ακροατές στο συνέδριο, θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 15 Μαΐου 2006, στέλνοντας συμπληρωμένη την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου (www.ionio.gr) στην ηλεκτρονική διεύθυνση adchris@ionio.gr ή ταχυδρομικά στη διεύθυνση:
Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Παλαιό Φρούριο, Τ.Κ. 49100, Κέρκυρα. Θυρίδα X. Αδαμοπούλου
Η συμμετοχή στο Συνέδριο είναι δωρεάν . Για λόγους προγραμματισμού παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να τηρήσουν την προθεσμία υποβολής αιτήσεων.

5. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Για να είναι δυνατή η παρουσίαση των εργασιών στο συνέδριο, θα πρέπει να έχουν σταλεί με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη διεύθυνση ( adchris@ionio.gr) μέχρι τις 15 Μαΐου 2006, ο τίτλος , μία περίληψη της εργασίας, μέχρι 200 λέξεις καθώς και μία συμπληρωμένη αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος η οποία βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Ιονίου Παν/μίου (www.ionio.gr). Τα πλήρη κείμενα των εργασιών (μέχρι 3000 λέξεις και σύμφωνα με τις οδηγίες που ακολουθούν) καθώς και μία περίληψη της εργασίας στα αγγλικά, θα πρέπει να έχουν κατατεθεί μέχρι τις 7 Ιουνίου 2006. Όλες οι προτάσεις θα υποβληθούν σε κρίση από την επιστημονική επιτροπή.

Κριτήρια για την έγκριση των προτάσεων θα είναι η συνάφεια με το θέμα του συνεδρίου, η πρωτοτυπία της πρότασης, η επιστημονική της τεκμηρίωση καθώς και η πρακτική της αξία.

Οι προτάσεις που θα γίνουν δεκτές για παρουσίαση στο συνέδριο θα δημοσιευτούν στα πρακτικά σε μορφή περίληψης. Μικρότερος αριθμός προτάσεων θα δημοσιευτεί σε πλήρη μορφή σύμφωνα με την κρίση της επιστημονικής επιτροπής και τους περιορισμούς που επιβάλλει η έκταση των πρακτικών. Οι συμμετέχοντες οι οποίοι πρόκειται να υποβάλλουν πρόταση θα ενημερωθούν έγκαιρα για την αποδοχή της συμμετοχής τους στο συνέδριο μέχρι τις 15 Ιουλίου 2006.

Τονίζεται ότι θα πρέπει να τηρηθούν αυστηρά οι ημερομηνίες που δόθηκαν ώστε να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για την επιστημονική επιτροπή να επιμεληθεί την έκδοση των πρακτικών του συνεδρίου. Ως εκ τούτου η επιτροπή δεν δεσμεύεται για την αποδοχή αιτήσεων πέρα από τις προθεσμίες υποβολής.

Σημαντικές ημερομηνίες

15 Μαΐου 2006: Αποστολή περίληψης και αίτησης συμμετοχής.
7 Ιουνίου 2006: Αποστολή ολοκληρωμένου κειμένου και περίληψης στα αγγλικά.
15 Ιουλίου 2006: Γνωστοποίηση στους συμμετέχοντες για την αποδοχή της πρότασής τους στο συνέδριο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Τα κείμενα θα πρέπει να είναι πλήρως στοιχισμένα, εκτός του τίτλου και των στοιχείων του συγγραφέα που θα είναι στοιχισμένα στο κέντρο. Η εργασία δεν θα υπερβαίνει τις 3000 λέξεις. Η γραμματοσειρά που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι Times New Roman και ο τύπος του αρχείου θα πρέπει να είναι Microsoft Word.

Η πρώτη σελίδα της εργασίας θα έχει την ακόλουθη μορφή:
1. Τίτλο της εργασίας με κεφαλαία (στοιχεία μεγέθους 12)
2. Μία κενή γραμμή
3. Το όνομα του συγγραφέα
4. Δύο κενές γραμμές
5. Περίληψη
6. Κυρίως κείμενο (στοιχεία μεγέθους 12)

Οι παραπομπές θα γράφονται εντός του κειμένου σε παρένθεση σύμφωνα με το σύστημα βιβλιογραφίας της American Psychological Association (A.P.A.) και θα έχουν την εξής μορφή:
Α)Παράθεμα: «Επώνυμο», «Έτος έκδοσης», «σελίδα»,
Παράδειγμα: (Alvin, 1975, σ.32)
Β)Παράφραση: «Επώνυμο», «Έτος έκδοσης»
Παράδειγμα: (Alvin, 1975)

Η βιβλιογραφία στο τέλος της εργασίας θα έχει τη μορφή:

Α) Βιβλίο:
Benenzon, R.O. (1981). Music therapy manual. Springfield, IL: Charles C. Thomas

B) Άρθρο σε περιοδικό:
Wigram, T. (1988). Music Therapy developments in mental handicap. Psychology of Music, 16, (1), 42 – 51.
ή
Posner, M. I. (1993, October 29). Seeing the mind. Science, 262, 673 – 674.

Γ) Κεφάλαιο σε βιβλίο με επιμελητή:
Πυργιωτάκης, Ι. Ε. (1996). Εκπαίδευση και περιβάλλον. Στο Γ.Α. Φίλης (Επιμ.), Το Ελληνικό περιβάλλον (σσ.157 – 172). Αθήνα: Σαββάλας.

6. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ηλεκτρονική σελίδα: https://www.ionio.gr/microsites/mtc2006

Πληροφορίες για εισηγήσεις – εγγραφές: Αδαμοπούλου Χριστιάνα
Τηλέφωνο: 26610 - 87522
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: adchris@ionio.gr


Αρχείο Συνεδρίων


• ΣΥΝΕΔΡΙΟ: «Ανδρέας Κάλβος - 200 χρόνια από τη γέννησή του»
6-8 Νοεμβρίου 1992
Αίθουσα Εκδηλώσεων Μεγάρου Καποδίστρια Κέρκυρα
Συνδιοργάνωση: Τμήμα Μουσικών Σπουδών - Περιοδικό ¨Πόρφυρας¨


• ΣΥΝΕΔΡΙΟ: «Η Μουσική στον Ελληνικό Διαφωτισμό»
27 - 28 Μαϊου 1995
Αίθουσα Εκδηλώσεων Μεγάρου Καποδίστρια Κέρκυρα
Αίθουσα Εκδηλώσεων Τμήματος

27/5 Πρώτη Συνεδρία Συντονίστρια: Λ. Σέργη
Ομιλητές: Χάρης Ξανθουδάκης, Γ. Κωνστάντζος.

28/5 Δεύτερη Συνεδρία Συντονιστής: Χάρης Ξανθουδάκης.
Ομιλητές: Καίτη Ρωμανού, Γιάννης Φιλόπουλος, Λένια Σέργη.
Δ. Γιάννου


• ΗΜΕΡΙΔΑ: «Η Τέχνη στο Ραδιόφωνο, το Ραδιόφωνο ως Τέχνη»
30 Μαρτίου 1998 Ιονικό Πολιτιστικό Κέντρο Κέρκυρα
Εισηγητές: Σπύρος Γαλανόπουλος, Αναστασία Γεωργάκη, Ανδρέας Μνιέστρης, Χάρης Ξανθουδάκης, Κατερίνα Κατσαρού, Νικήτας Λιοναράκης, Γιάννης Τζανετάκος, Γιώργος Τσαγκάρης
• 1 ο ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Κέρκυρα 23-24-25 Οκτωβρίου 1998

Επιτροπή Προγράμματος:Gerad Assayag (IRCAM,
Α. Γεωργάκη ( Ιόνιο Πανεπιστήμιο)
Αιμ Καμπουρόπουλος (King’s College Μ.Βρετανία)
Ανδ. Μιέστρης (Ιόνιο Πανεπιστήμιο)
Peter Nelson (Πανεπιστήμιο Εδιμβούργου Μ. Βρετανία)
Χάρης Ξανθουδάκης (Ιόνιο Πανεπιστήμιο)
Jean-Claude Risset (Εργαστήριο Μηχανικής και
Ακουστικής Μασσαλία, Γαλλία)

Προσκεκλημένοι εισηγητές: Gerard Assayag, Luc Ferrari,
Αιμίλιος Καμπουρόπουλος, Jean-Claude Risset

Κύρια Θεματικά Πεδία:
Αισθητική, Κριτική, Μουσική Θεωρία, Δημιουργικότητα και Σύνθεση
Ανάλυση, Σύνθεση και επεξεργασία σήματος
Σύνθεση Μουσικής με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή
Τεχνητή Ευφυία και Μουσική
Ψυχοακουστική και μουσικά γνωστικά μοντέλα
Διαδραστικά μουσικά συστήματα

Οργάνωση: Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου
Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.


• ΣΥΝΕΔΡΙΟ: «Ο Σολωμός και η Ευρωπαική Παιδεία»
«Έτος Σολωμού – 200 χρόνια από τη γέννησή του»

13-14 & 15 Νοεμβρίου 1998 Αίθουσα Επιμελητηρίου Κέρκυρα

Θεματικές Ενότητες
Ο Σολωμός και η Ευρωπαϊκή Παιδεία
Εισηγητές: Ερατοσθένης Καψωμένος, Δημήτρης Δημηρούλης, Περικλής Παγκράτης, Mario Vitti, Μαρία Τσούτσουρα, David Connolly, Γιώργος Κεντρωτής, Χάρης Ξανθουδάκης, Δημήτρης Πολυχρονάκης, Σταμάτης Φιλιππίδης
Ο Σολωμός και η Ιταλική Παιδεία
Εισηγητές: Αφροδίτη Αθανασοπούλου, Θεοδόσης Πυλαρινός, Κατερίνα Τικτοπούλου, Ελένη Παπαδοπούλου, Anna Zimbone
Κριτικά- Συγκριτικά
Εισηγητές: Μιχάλης Πιερής, Λιλή Παπαδοπούλου-Ιωαννίδου, Γιώργος Κεχαγιόγλου Στρογγυλό Τραπέζι
«Η τελευταία δημιουργική δεκαετία του Σολωμού στην Κέρκυρα»
Συζητούν: Lucia Marcheselli-Loukas, Παναγιώτης Μουλάς, Νάσος Βαγενάς, Hans Schlumm
Μετρικά
Εισηγητές: Σπύρος Καββαδίας, Ευριπίδης Γαραντούδης
Ερμηνευτικά
Εισηγητές: Δημήτρης Αγγελάτος, Κυριάκος Χαραλαμπίδης

Οργάνωση: Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κέρκυρας-Δήμος Κερκυραίων
Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Περιοδικό Πόρφυρας


• ΣΥΜΠΟΣΙΟ: « 100 χρόνια Μπρέχτ»
16 - 30 Νοεμβρίου 1998

Έκθεση για τα 100 χρόνια Μπρέχτ Art Café

17 Nοεμβρίου 1998 Υπογεφύρια Αίθουσα Παλαιού Φρουρίου
Συναυλία με έργα για φωνή και πιάνο
Betty Striewe Mathias Wierig

20 Νοεμβρίου 1998 Μέγαρο Καποδίστρια
Δημόσιες Συζητήσεις: ¨Ο Μπρέχτ στην Ελλάδα¨
Π. Μάρκαρης, Μ. Τινκίλης, Α. Δάφφα, Γ. Κεντρωτής και H. Schlumm

21 Νοεμβρίου 1998 Πολιτιστικό Κέντρο ¨Φαληράκι
¨ Προβολές:
¨Η Οπερα της Πεντάρας¨
(1931- Η πρώτη κινηματογραφική διασκευή του έργου)
¨Τα Μυστήρια ενός Κουρείου¨ (1922-23)

25 Νοεμβρίου 1998 Υπογεφύρια Αίθουσα Παλαιού Φρουρίου
Βραδιά Θεάτρου, Ποίησης και Μουσικής

27 Νοεμβρίου 1998 Μέγαρο Καποδίστρια
Δημόσιες Συζητήσεις: ¨Ο Μπρέχτ και η μουσική του¨
David Blake
Δύο Συναυλίες στο πλαίσιο του Συμποσίου «Τα 100 χρόνια Μπρέχτ»
Υπογεφύρια Αίθουσα Παλαιό Φρούριο Κέρκυρα

30 Νοεμβρίου 1998
Συναυλία με έργα για σολίστ και χορωδία του Τμήματος Μουσικών Σπουδών
Διεύθυνση: David Blake
Διδασκαλία: Μιράντα Καλδή

Οργάνωση: Τμήμα Μουσικών Σπουδών και Τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης
και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου.


• ΣΥΝΕΔΡΙΟ: «Ζητήματα Νεοελληνικής Μουσικής Ιστορίας Ι»
26 - 28 Νοεμβρίου 1999 Κέρκυρα Υπογεφύρια Αίθουσα Παλαιού Φρουρίου
Επιτροπή Συνεδρίου: Αναστασία Σιώψη
Χάρης Ξανθουδάκης
Μαρία Αχτσηβασίλη
Συντονίστρια: Αναστασία Σιώψη
Οργάνωση: Γεωργία Ζερβού

26 Νοεμβρίου 1999 1η Συνεδρία
Νεοελληνική Μουσική Ι: Συνθέτες -Έργα -Εκτελεστές - Υποδοχή
Πρόεδρος: Irmgard Lerch-Kαλαβρυτινού.
Χ. Ξανθουδάκης: Ισαάκιος Αργυρόπουλος
Ν. Λούντζης: Παύλου Καρρέρ «Κυρά Φροσύνη»
Α. Ξεπαπαδάκου: Μάρκος Μπότσαρης, Μία ‘Εθνική Όπερα’

27 Νοεμβρίου 1999
2 η Συνεδρία
Νεοελληνική Μουσική Ι Ι: Συνθέτες, Έργα, Εκτελεστές, Υποδοχή
Πρόεδρος: Γ. Λεωτσάκος.
Α. Σιώψη: ¨Εκδηλώσεις εθνικισμού μέσω της υποδοχής της όπερας
¨Το Δακτυλίδι της Μάνας¨ την εποχή του μεσοπολέμου¨.
Τ. Καλογερόπουλος: Ο Νικόλαος Λάβδας και η Αθηναϊκή Μαντολινάτα
Γ. Φιλόπουλος: Ο Ναπολέων Λαμπελέτ ως συνθέτης εκκλησιαστικής μουσικής και Διευθυντής εκκλησιαστικής χορωδίας
3η Συνεδρία
Νεοελληνική Μουσική ΙΙΙ: Μετά το 1950
Πρόεδρος : Ανδρέας Μνιέστρης
Ν. Μάμαλης: Ιστορική ανασκόπηση της ηλεκτροακουστικής μουσικής στην Ελλάδα
Α.Γεωργάκη και Α.Λουφόπουλος: Μ.Αδάμης: Πρωτοπόρος της Ελληνικής ηλεκτροακουστικής μουσικής
Μ.Σολωμός:Από την ηχητικότητα στη χειρονομία:Τα πρόσφατα έργα του Ιάνη Ξενάκη
4η Συνεδρία
Νεοελληνική Μουσική IV: Αρχειακή Έρευνα.
Πρόεδρος: Τάκης Καλογερόπουλος
Α. Σαμουελιάν: Η Ελληνική Όπερα στα Αρχεία της Λυρικής Σκηνής
Μ. Οικονομίδου: Σύλλογος «Μανώλης Καλομοίρης»
Χρ.Βεργάδου: Μοντσενίγειο Ιστορικό Αρχείο

Αναγόρευση του Μιχάλη Αδάμη ως Επιτίμου Διδάκτορος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

28 Νοεμβρίου 1999
5 η Συνεδρία
¨Αφιέρωμα στο Νίκο Σκαλκώτα¨
Πρόεδρος: Δημήτρης Γιάννου.
Ν. Χριστοδούλου: Νίκος Σκαλκώτας, μια μορφή του εικοστού αιώνα: μορφολογική σύλληψη και μοναδικότητα στο έργο του
Κ. Δεμερτζής: Στοιχεία της Σκαλκωτικής σκέψης που ενδεικνύουν σε μια σημασιολογική αντιμετώπιση της μουσικής
Ε. Ματζουράνη: Ενότητα και λειτουργική διαφοροποίηση στις δωδεκάφθογκες τεχνικές σύνθεσης του Νίκου Σκαλκώτα
Ε. Κωνσταντίνου: Η πρώτη σουϊτα για πιάνο (1936) του Νίκου Σκαλκώτα: Μορφή και σκέψη.
6η Συνεδρία
¨Αφιέρωμα στο Γιάννη Α. Παπαϊωάννου¨
Πρόεδρος : Nίκος Χριστοδούλου.
Δ. Γιάννου: Γ. Α. Παπαϊωάννου – Μια συνοπτική πραγμάτευση της ζωής και του έργου – Πηγές και μεθοδολογικά προβλήματα
Γ. Κοκκώνης: Η Πρώτη Συμφωνία του Γ. Α. Παπαϊωάννου

Επίτιμος προσκεκλημένη η κ. Ειρήνη Γ. Παπαϊωάννου


• ΣΥΝΕΔΡΙΟ: «Ζητήματα Νεοελληνικής Μουσικής Ιστορίας ΙΙ»
29 Σεπτεμβρίου - 1 Οκτωβρίου 2000 Κέρκυρα Ξενοδοχείο Corfu Palace

29 Σεπτεμβρίου
Εγκαίνια της Έκθεσης ¨Δημήτρης Μητρόπουλος – Ζωή και Έργο¨
Δημόσια Βιβλιοθήκη Κέρκυρας

30 Σεπτεμβρίου 2000
1η Συνεδρία Αρχεία Νεοελληνικής Μουσικής Ι
Πρόεδρος: Irmgard Lerch-Καλαβρυτινού
Θωμάς Ταμβάκος: Αρχείο Ελλήνων Μουσουργών Θωμά Ταμβάκου
Κώστας Μόσχος: Ηλεκτρονική διαχείριση μουσικών πληροφοριών μέσω του διαδυκτίου
Κώστας Καρδάμης: Έργα Ελλήνων συνθετών στο Αρχείο της Φιλαρμονικής Εταιρείας Μάντζαρος

2η Συνεδρία Αρχεία Νεοελληνικής Μουσικής ΙΙ
Πρόεδρος: Τάκης Καλογερόπουλος
Χριστίνα Βέργαδου: Το ελληνικό έντεχνο τραγούδι απο το β' μισό του 19ου ως τις αρχές του 20ου αιώνα και η σημασία των εκδόσεων τραγουδιών αυτής της χρονικής περιόδου για την έρευνα της νεοελληνικής μουσικής. -Η συλλογή ελληνικών τραγουδιών της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη"
Στεφανία Μεράκου: Αρχειακό υλικό για την νεοελληνική μουσική στη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη"
Βαλεντίνη Τσελίκα: Πέντε Έλληνες Μουσουργοί στο Μουσείο Μπενάκη: Μάντζαρος, Καρρέρ, Σκαλκώτας, Παπαϊωάννου και Σαμάρας

3η Συνεδρία Η Νεοελληνική Εθνική Μουσική Σχολή και η Εποχή της: Ι
Πρόεδρος: Χάρης Ξανθουδάκης
Δημήτρης Γιάννου: Σχόλια σχετικά με την ιδέα της Εθνικής Μουσικής στην Ελλάδα.
Νικίας Λούντζης: Ελληνική Εθνική Μουσική: Πρόταση ή δόγμα;
Αναστασία Σιώψη: Σημασιολογικές ερμηνείες της παράδοσης που αναδεικνύουν τον Μανώλη Καλομοίρη σε ηγετική φυσιογνωμία της "Νεοελληνικής Εθνικής Μουσικής Σχολής.

1 Οκτωβρίου 2000
4η Συνεδρία Η Νεοελληνική Εθνική Μουσική Σχολή και η Εποχή της: ΙΙ
Πρόεδρος: Δημήτρης Γιάννου
Χάρης Ξανθουδάκης: Μουσική κριτική και μουσικοί κριτικοί της δεκαετίας του '30. 
Κωστής Δεμερτζής: Η περίοδος προσέγγισης του Γιάννη Α.Παπαϊωάννου με την Εθνική Μουσική Σχολή: κριτικές σημειώσεις με βάση εργογραφικά δεδομένα και μιαν ανάλυση του συμφωνικού θρύλου Ο Βασίλης ο Αρβανίτης

5η Συνεδρία Πτυχές της Νεοελληνικής Μουσικής Ι
Πρόεδρος: Αναστασία Σιώψη
Λένια Σέργη: Οι Πρωτεργάτες της Σύγχρονης Κυπριακής Μουσικής. 
Christoforidis Michael: Visions of Greece in the Cultural Milieu and Works of Manuel de Falla (Οραματισμοί της Ελλάδας στο Πολιτιστικό Περιβάλλον και Έργα του Manuel de Falla)
Γιώργος Λεωτσάκος: Η Κυρία με τη Στρυχνίνη και η Μεγάλη Ευνουχίστρια Θεά-Μητέρα (Μορφοπλαστικοί παράγοντες του ψυχισμού του Γιάννη Χρήστου)
6η Συνεδρία Πτυχές της Νεοελληνικής Μουσικής Ι
Πρόεδρος: Λένια Σέργη 
 Μιράντα Καλδή: Ζητήματα εκτέλεσης στα έργα του Φραγκίσκου Λεονταρίτη (μέσα του 16ου αιώνα)
Μιχάλης Λαπιδάκης: Σκέψεις ενός συνθέτη στην Ελλάδα στο τέλος της χιλιετίας (Το μεταμοντέρνο, η επικοινωνιακή κρίση της σύγχρονης μουσικής και η νεοελληνική μουσική πραγματικότητα). 
Τάκης Καλογερόπουλος: Τα χρυσά μετάλλια του Ωδείου Αθηνών
Αύρα Ξεπαπαδάκου: Συναυλίες, θέατρο, μελόδραμα και άλλες εκδηλώσεις κατά τους εορτασμούς των γάμων του Κωνσταντίνου του Α'


• 2 ο ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Σχέσεις Μουσικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας στον Ελληνικό χώρο
9-10 Δεκεμβρίου 2000 Ιονικό Πολιτιστικό Κέντρο Κέρκυρα

Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2000
1η Συνεδρία
Τεχνητή Νοημοσύνη και Μουσική
Συντονιστής :Γιώργος Παπανικολάου
Εισηγητές: Αιμ. Καμπουρόπουλος, Β. Γκεζερλής, Α. Πικράκης, Σ. Θεοδωρίδης, Δ. Καμαρωτός, Κ. Παπαοδυσσέας, Δ. Κραβαρίτης, Ν. Λιώσσης, Ε. Μαρίνος, Α. Μανιού, Ε. Καραμπέσος

2η Συνεδρία
Ανάλυση, επεξεργασία και σύνθεση ήχων
Συντονιστής: Κ. Παπαοδυσσέας
Εισηγητές: Α. Λαϊος, Α. Αποστόλου, Κ. Ζαχαροπούλου, Κ. Τζεδάκη, Κ.Τσαχαλίνας, Γ. Παπαδέλης, Δ. Δελβινιώτης, Σ, Θεοδωρίδης, Γ. Αμαργιαννάκης, Σ. Δαλιάνης, Γ. Καμπουράκης, Δ. Πολίτης, Χ. Κοτόπουλος

3η Συνεδρία
Ιωάννης Ξενάκης και Μουσική Πληροφορική
Συντονιστής: Αν. Δενιόζος.
Εισηγητές: Ν. Βαλσαμάκης, Α. Γυφτόπουλος, Δ. Δεσύλλας, Μ. Λογιάδης, Μ. Σολωμός

4η Συνεδρία
Μαθηματικά μοντέλα και Μουσική
Συντονιστής: Γ. Παπαδέλης.
Εισηγητές: Δ. Λέκας, Α. Δενιόζος, Κ. Μόσχος

Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2000

5η Συνεδρία
Ψυχολογία, Ψυχοακουστική και Μουσική
Συντονιστής: Αιμ. Καμπουρόπουλος.
Εισηγητές: Δ. Κοκοτσάκη, Γ. Παπαδέλης, Κ. Τσούγκρας, Δ. Δασκαλόπουλος, Ι. Ταρνανάς, Δ. Καφέτσιου, Ε. Καβαζίδου, Κ. Τζεδάκη, Δ. Αδάμ, Φ. Καργόπουλος

6η Συνεδρία
Χωροθέτηση του ήχου και πληροφορική
Συντονιστής: Α. Μνιέστρης.
Εισηγητές: Θ. Λώτης, Δ. Χαρίτος, Κ. Κυριάκος, Α. Φλώρος, Ι. Μουρτζόπουλος

7η Συνεδρία
Μουσική πληροφορική και τεχνολογία στην Ελλάδα¨
Συντονιστής.: Χ. Ξανθουδάκης.
Εισηγητές: Α. Γεωργάκη, Α. Μνιέστρης, Γ. Παπανικολάου, Γ. Παπαδέλης, Κ. Μόσχος, Α. Δενιόζος, Α. Μπακαλάκος, Α. Αλυγιζάκης, Μ. Νηστικάκης, Κ. Τζεδάκη,
Τ. Διαμαντόπουλος, Κ. Πολυμενάκου

8η Συνεδρία
Μουσική εκπαίδευση και τεχνολογία
Συντονισμός: Α. Γεωργάκη.
Εισηγητές: Ο. Καραμπάση, Κ. Μπαρμπάτσης, Α. Μανιτσάρης, Τ. Κατούφα, Α. Δήμου, Η. Ηλιάδου

9η Συνεδρία
Διαδίκτυο και Μουσική Πληροφορική
Συντονιστής: Κώστας Μόσχος
Εισηγητές: Κ. Στρατουδάκης, Δ. Πολίτης, Ε. Αδαμαντίδου, Α. Γεωργάκη, Σ. ράπτης, Σ. Μπακαμίδης

Μαραθώνιος Ελληνικής Ηλεκτροακουστικής Μουσικής με έργα Ελλήνων Συνθετών.
ΓΓΕΤ (χρηματοδότηση ΕΠΕΤ ΙΙ).


• ΗΜΕΡΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
25– 27 Οκτωβρίου 2002 Δημοτική Βιβλιοθήκη Παλαιό Φρούριο Κέρκυρα

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2002
Συνεδρία 1η: Η ιστορία της ηλεκτροακουστικής μουσικής στην Ελλάδα
Εισηγητές: Μιχάλης Αδάμης, Στέφανος Βασιλειάδης

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2002
Συνεδρία 2η: Σύγχρονη Ηλεκτρονική Τεχνολογία και Μουσική Δημιουργία.
Εισηγητές: Γιάννης Μουρτζόπουλος, Γιώργος Τζαμαλούκας
Συνεδρία 3η: Ηλεκτροακουστική μουσική και εκπαίδευση στην Ελλάδα: Παρόν και Προοπτικές.
Παρουσίαση 1α : Νικόλας Βαλσαμάκης – Elica, real-time stochastic granular synthesizer
Παρουσίαση 1β : Ταξιάρχης Διαμαντόπουλος, Νικόλας Βαλσαμάκης
Παρουσίαση της Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Σύνθεσης στο Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής του ΤΕΙ Κρήτης

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2002
Συνεδρία 4η: Είδη και Μορφές Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Δημιουργίας
Εισηγητές: Χάρης Ξανθουδάκης, Αναστασία Γεωργάκη
Παρουσίαση 2: Σωτήρης Δαλιάνης, Άκης Δαούτης
Παρουσίαση προγραμμάτων μουσικής, ηχητικής και οπτικής σύνθεσης
Συνεδρία 4η: Μορφές ηλεκτροακουστικής μουσικής στον σημερινό ελληνικό χώρο: σχέσεις και αλληλεπιδράσεις
Εισηγητές: Δημήτρης Καμαρωτός, Θόδωρος Λώτης
• «ΕΒΔΟΜΑΔΑ SCHOENBERG» Εκδηλώσεις για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Arnold Schoenberg (1874-1951)
12 – 18 Νοεμβρίου 2002 Αθήνα

12-16 Νοεμβρίου 2002 Στοά του Βιβλίου (Αίθουσα Τέχνης)
Έκθεση Arnold Schoenberg

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου Ινστιτούτο Goethe Αθήνα
Συναυλία του Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής (Δ/νση Θόδωρος Αντωνίου)

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2002 Ωδείο Νέοι Ορίζοντες
Pierrot Lunaire: Σεμινάριο Συγκριτικής Ανάλυσης
Συμμετέχουν οι διδάσκοντες: Μάρκος Λέκκας, Μίλτος Λογιάδης,
Δημήτρης Μαραγκόπουλος, Αναστασία Σιώψη και Ομάδα εργασίας φοιτητών

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2002 Ωδείο ¨Νέοι Ορίζοντες¨ «Η δωδεκάφθογγη μέθοδος του Schoenberg¨
Διάλεξη του Ιωσήφ Παπαδάτου

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2002 Στοά του Βιβλίου (Αίθουσα Λόγου) ¨ Arnold Schoenberg ¨ Στρογγυλό τραπέζι
Πρόεδρος: Christian Meyer
Συμμετέχουν: Christ.Stroux, Π. Βλαγκόπουλος, Χ. Ξανθουδάκης, Ιωσήφ Παπαδάτος.

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2002 Ινστιτούτο Goethe Αθήνα
‘Ο Τονικός Schoenberg’ Συναυλία του Συνόλου Μουσικής Δωματίου του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2002 Μουσείο ¨Φρυσίρα¨ ¨Η παλέτα του εξπρεσιονιστή Schoenberg¨ Διάλεξη του Χάρη Ξανθουδάκη

Συνδιοργάνωση: Αυστριακή Πρεσβεία, Arnold Schoenberg Center
Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου
Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, Ινστιτούτο Goethe
Συντονισμός: Περιοδικό «Μουσικός Λόγος»


• Επιστημονική Συνάντηση «Ο Άγνωστος Μάντζαρος»
Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2002 Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Συνεδριακού 1

Πρόεδρος: Αναστασία Σιώψη
Εισηγητές:
Κώστας Κακαβελάκης, “Ο Μουσικός Ρομαντισμός και τα Εθνικά Κινήματα” Γιώργος Λεωτσάκος, “Προσωπικός Απολογισμός” Irmgard Lerch –Καλαβρυτινού, “Παρατηρήσεις στα Νεανικά Έργα” Κώστας Καρδάμης, “Μερικά ενδιαφέροντα ευρήματα στη Βρετανική Βιβλιοθήκη του Λονδίνου” Δημήτρης Μπρόβας, “Τα Partimenti του Μάντζαρου” Παύλος Βεντούρας, “O συνθέτης και το πιάνο” Χάρης Ξανθουδάκης, “Οι Μαντζαρικές μελέτες στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο”
Στρογγυλό τραπέζι: Ο Μάντζαρος: ερευνητικές προοπτικές
Συντονίζει ο Πάνος Βλαγκόπουλος


• ΗΜΕΡΙΔΑ: « Η ανώτατη επαγγελματική μουσική εκπαίδευση στην Ελλάδα και οι ευρωπαϊκές προοπτικές»
15 Μαρτίου 2003 στο Auditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών
Η ημερίδα διοργανώθηκε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου με την ευκαιρία της ένταξής του στον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Κονσερβατόριων, Μουσικών Ακαδημιών και Μουσικών Πανεπιστημίων (AEC), σε συνεργασία με την AEC και την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών (ΕΕΜ)
Στην ημερίδα συζητήθηκαν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σημαντικά θέματα που αφορούν τις μουσικές σπουδές στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων και τα νέα μουσικά επαγγέλματα.
Εισηγητές:
Martin Prchal (Γ.Γ. της AEC): Η διακήρυξη της Bologna και οι επαγγελματικές μουσικές σπουδές στην Ευρώπη
Dr. Richard Kennell (Διευθυντής του Mουσικού Kολλεγίου του Bowling Green State University of Ohio): Η επαγγελματική μουσική κατάρτιση στα αμερικανικά πανεπιστήμια
Γιώργος Κουρουπός (Συνθέτης, Διευθυντής της Ορχήστρας των Χρωμάτων): Οι μουσικές σπουδές στην Ελλάδα. Αναγκαιότητα και προοπτικές
Γιώργος Αναργύρου, (Πτυχ.Τμ.Δημοσίου Δικαίου, Προϊστ. Γραμματ. ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου): Το νομοθετικό πλαίσιο των μουσικών σπουδών στα ελληνικά πανεπιστήμια
Δρ. Κωνσταντίνος Κακαβελάκης (Διδάσκων ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου): Η επικοινωνιακή διάσταση της μουσικής, οι νέοι ρόλοι των μουσικών επιστημών και οι νέες κοινωνικές απαιτήσεις
Θόδωρος Αντωνίου (Καθηγητής του Βοston University, Πρόεδρος της ΕΕΜ): Η εκπαίδευση του συνθέτη και του κοινού του και ο ρόλος των πανεπιστημίων
Χάρης Ξανθουδάκης (Καθηγητής-Πρόεδρος του ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου): Σύνθεση, Όργανα και Μουσικές Επιστήμες στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο: Το πρότυπο της Μουσικής Ακαδημίας και οι προοπτικές του
Δημήτρης Μαραγκόπουλος (Καθηγητής ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου): Μουσική δημιουργία και τέχνες της παράστασης: Μια εκπαιδευτική προσέγγιση
Μίλτος Λογιάδης (Καθηγητής ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου): Οι πανεπιστημιακές ορχήστρες και η διδασκαλία της διεύθυνσης ορχήστρας Ανδρέας Μνιέστρης (Λέκτωρ ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου): Ηλεκτρονική μουσική και μουσική τεχνολογία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Λάμπης Βασιλειάδης: (Επικ.Καθηγητής ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου): Για μια νέα αντίληψη των πιανιστικών σπουδών Irmgard Lerch-Καλαβρυτινού (Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου): Η μουσική βιβλιοθηκονομία
Δήμος Δημητριάδης (Λέκτωρ του ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου): Οι σπουδές της Τζάζ
Κατερίνα Μιχοπούλου, (Λέκτωρ ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου) και Παναγιώτης Βλαγκόπουλος (Διδάσκων ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου):Η ιστορική τεκμηρίωση στη σύγχρονη ερμηνευτική αντίληψη
Χριστιάνα Αδαμοπούλου (Αντιπρόεδρος Συλλόγου Αποφοίτων Ιονίου Πανεπιστημίου): Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ΤΜΣ Ακολούθησε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης
Προέδρευσε ο Δρ. Κ.Κακαβελάκης


• Διεθνές Μουσικολογικό Συνέδριο: «Ρομαντισμός και εθνικισμός στη μουσική»
Κέρκυρα, 17-19 Οκτωβρίου 2003.
Επιστημονική επιτροπή συνεδρίου: Αναστασία Σιώψη (συντονίστρια)
Χάρης Ξανθουδάκης
Ίμγκαρντ Καλαβρυτινού
Πάνος Βλαγκόπουλος
Κώστας Κακαβελάκης
Γραμματειακή υποστήριξη: Κώστας Καρδάμης
Οργάνωση συνεδρίου: Γεωργία Ζερβού, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Τ.Μ.Σ.
Γλώσσες συνεδρίου: Ελληνικά και Αγγλικά.

Επίτιμοι προσκεκλημένοι/εισηγητές:
1. Leon Plantinga, Professor, Music Department, Yale University, U.S.A.
2. Katherine Preston, Associate Professor, The College of William & Mary, 
Williamsburg, Virginia, U.S.A.
3. David Charlton, Professor, Music Department, Royal Holloway, London.
4. Κωνσταντίνος Φλώρος, Professor, Αμβούργο, Γερμανία.
5. Jim Samson, Music Department, Royal Holloway, London.
6. Martin Zenck, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Bamberg.
7. Χάρης Ξανθουδάκης, Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, Κέρκυρα.

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου

Εθνικισμός και Λαϊκή Παράδοση
1. Nina-Maria Wanek(Jaklitsch) (Schoenberg Institute, Vienna, Austria), «Béla Barto΄k και Zolta΄n Koda΄ly: Ερευνώντας τη λαϊκή μουσική σε μια εποχή εθνικισμού και σωβινισμού»
2. Ηλίας Γιαννόπουλος (Μουσική Βιβλιοθήκη Λ. Βουδούρη, Αθήνα), «Εθνικισμός και δημοτικό τραγούδι»
3. Paul-André Bembéchat (Department of Celtic Languages and Literature, Center for European Studies, Harvard University, U.S.A.), «Απέναντι στη μουσική κληρονομιά της Βρετάνης: η συμβίωση και η σύνθεση του φολκλορικού, του κλασικού και του ιμπρεσιονιστικού»
4. Susanne Kogler (University of Music and Dramatic Arts, Institute of Musical Criticism and Aesthetical Research, Graz, Austria), «Πεπερασμένο άπειρο (Ernst Krenek) – Μια ανάλυση των απόψεων του Franz Schubert για την Αυστρία υπό την οπτική του Αυστριακού Νεο-Ρομαντισμού»

Στρογγυλό Τραπέζι Κωνσταντίνος Φλώρος (Αμβούργο, Γερμανία), «Εθνικισμός και λαϊκή παράδοση στη μουσική: οι απόψεις του Béla Bartok και του Arnold Schoenberg»

Παράλληλες Συνεδρίες:

Α΄ Συνεδρία: Το Ιερό και το Κοσμικό
1. Elisabeth Kramer (University of North Carolina, U.S.A.), «Στα έργα μόνον των Γερμανών: Kunstreligion, ρομαντισμός και εθνικισμός στη Γερμανική μουσικοκριτική των αρχών του 19ου αιώνα»
2. Ευτυχία Παπανικολάου (Miami University, Oxford, U.S.A.), «Θρησκεία, εθνικισμός και τέχνη στην Ουγγρική Λειτουργία της Στέψης»
3. Stuart Campbell (Glasgow, U.K.), «Κοινά εθνικιστικά στοιχεία στην εκκλησιαστική μουσική του 19ου αιώνα»

Β΄ Συνεδρία: 1. Η Ισπανία και η Πορτογαλία τον 19ου αιώνα
1. Μιχάλης Χριστοφορίδης (University of Melbourne, Australia), «Η Carmen του George Bizet και ο Ισπανικός εθνικισμός»
2. Sandra Meyers (Conservatorio Superior de Mùsica de Salamanca, Spain), «Προς μια κοινωνιολογική θεώρηση της Ισπανικής μουσικής του 19ου αιώνα-ο παράγοντας της Ισπανικής Φιλελεύθερης Μεταρρύθμισης»
3. Teresa Cascudo (Universidad de la Rioja, Portugal), «Εθνικισμός και μουσική στην Πορτογαλία: ο Teo΄filo Braga και η επίδρασή του στη δημιουργία ‘εθνικής Πορτογαλικής μουσικής’»
2. Η Μεγάλη Βρετανία τον 19ο αιώνα
1. Derek Scott (University of Salford, U.K.), «Αγγλική εθνική ταυτότητα και λαϊκό Βικτωριανό θέατρο»
2. Monika Hennemann (Jon.Gutenberg-Universitaet, Mainz, Germany), «Σκωτικόν επί παραγγελία: αντανακλάσεις της Σκωτίας στις μελοποιήσεις λαϊκών τραγουδιών του Mendelssohn»

Σάββατο, 18 Οκτωβρίου

Ρομαντικός εθνικισμός στην Ελλάδα και την Κύπρο
1. Irmgard Lerch – Καλαβρυτινού (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), «L’italiano ad Atene: η αλληλογραφία του Raffaele Parisini»
2. Κώστας Καρδάμης (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), «Η συμφωνική μουσική στην Ελλάδα: η περίπτωση του Διονυσίου Ροδοθεάτου μέσα από το συμφωνικό του ποίημα Ατάλια (εκδοχή για ορχήστρα πνευστών, 1879)»
3. Αναστασία Σιώψη (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), «Προς έναν ρομαντικό εθνικισμό: αισθητική και κοινωνιολογία της μουσικής για αρχαίο δράμα στην Ελλάδα του 19ου αιώνα»
4. Λένια Σέργη (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), «Εθνικισμός και ρομαντισμός στην Κυπριακή μουσική ως στοιχεία κατασκευής της εθνικής ταυτότητας»

Στρογγυλό Τραπέζι Χάρης Ξανθουδάκης (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), «Η κληρονομιά του Herder και τα εθνικά ιδεώδη στην Ελληνικη μουσική του 19ου αιώνα»

Ρομαντισμός και εθνικισμός πέραν του 19ου αιώνα
1. Marcus Zagorski (Stanford University, U.S.A.), «Η ‘Νέα Μουσική’ του Adorno και ο Γερμανικός ρομαντισμός»
2. Κωνσταντίνος Κακαβελάκης (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), «Διαχρονικά στοιχεία του ρομαντικού πνεύματος στη μουσική»
3. Peter Tregear (Fitzwilliam College, Cambridge, U.K.), «Όψεις εθνικισμού και μνημειακότητας στην κλασική μουσική μετά την 11η Σεπτεμβρίου»

Στρογγυλό Τραπέζι Martin Zenck (Πανεπιστήμιο Βαμβέργης, Γερμανία), «Διεθνισμός και εθνικιστικός ρομαντισμός του 19ου και του 20ού αιώνα»

Εθνικά στοιχεία στον Γερμανικό ρομαντισμό: Αναθεωρήσεις
1. Manuel Gervink (Hochschule für Musik "Carl Maria von Weber", Dresden, Germany), «Η έννοια του ‘εθνικού’ στον μουσικό ιστορισμό του 19ου αιώνα»
2. James Deaville (School of the Arts, McMaster University, Hamilton, Ontario, Canada), «O Παγγερμανικός Μουσικός Σύλλογος [Allgemeiner Deutscher Musikverein]: η κατασκευή της Γερμανικής εθνικής ταυτότητας μέσα από τη νέα μουσική»
3. Maria Isabella Rose (New York, U.S.A.), «Ξαναγράφοντας την ιστορία: οι πολύπλοκες πολιτικές πεποιθήσεις του Beethoven της πρώϊμης και μέσης περιόδου»
4. Roe-Min Kok (McGill University, Montreal, Canada), «Μια ‘Άνοιξη των λαών’: η παιδική ηλικία ως ιθαγένεια στο Album für die Jugend του Schumann»
5. Abigail Chantler (Trinity College, Dublin, Ireland), «Η ‘Γερμανική’ ρομαντική όπερα του E.T.A. Hoffmann»

Στρογγυλό Τραπέζι Leon Plantinga (Yale University, U.S.A.), «Ο πρώϊμος Γερμανικός ρομαντισμός και το πρόβλημα του Beethoven»

Κυριακή, 19 Οκτωβρίου

Αυστρία και Γερμανία: περιπτώσεις μελέτης στον εθνικισμό του 19ου αιώνα Ι
1.Πάνος Βλαγκόπουλος (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), «Περί μιας μουσικο-ιστοριογραφικής ανωμαλίας: ο Schumann του Auf einer Burg ως κακός, Γερμανός συνθέτης»
2. Elaine Kelly (Edinburgh University, U.K.), «Οι Παραλλαγές πάνω σε ένα θέμα του Handel του Brahms: μια διακήρυξη εθνικής ταυτότητας»
3. George-Julius Papadopoulos (University of Washington, U.S.A.), «Η Ακαδημαϊκή Εισαγωγή του Brahms: αφιέρωση στον πολιτικό και εθνικιστικό φοιτητικό ακτιβισμό;»
4. Niza Abravaya (Tel Aviv University, Israel), «Ο Οδοιπόρος: όψεις εθνικής ταυτότητας και τονικότητας στα πρώϊμα τραγούδια του Mahler»
5. Yulia Kreinin (Jerusalem University, Israel), «Gustav Mahler: η εθνική ταυτότητα ενός συνθέτη του ύστερου ρομαντισμού»
6. Jacques Amblard (University of Provence, France), «Εθνικισμός και τονισμός: η περίπτωση του τραγουδιού Wieviel Zeit verlor ich dich zu lieben του Wolf»

Στρογγυλό Τραπέζι Jim Samson (Royal Holloway, U.K.), «Εικονική όπερα στη Βαϊμάρη: ο Liszt και η ποιητική της προγραμματικής μουσικής»

Ρομαντισμός και εθνικισμός στη Γαλλία
1. Sarah Hibberd (University of Nottingham, U.K.), «Πρώτη εμφάνιση της Γαλλικής ρομαντικής όπερας; ο Macbeth του Chelard (1827)»
2. Oliver Vogel (Museum of musical instruments, Berlin, Germany), «H αναζήτηση νέων κλασικών αξιών για τη Γαλλία

Ενημέρωση: 24-01-2017
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας