H Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας και το Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. συνδιοργανώνουν στις 24, 25 & 26 Ιουνίου 2016 στη Θεσσαλονίκη το 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή με τίτλο «Οπτικοακουστικός γραμματισμός στην εκπαίδευση».
Στο Συνέδριο μπορούν να συμμετέχουν ερευνητές, επιστήμονες, καλλιτέχνες, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί και φοιτητές, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος/η, που θέλει να συμβάλλει σε ένα γόνιμο προβληματισμό σε σχέση με το θέμα του Συνεδρίου.
Σκοπός του Συνεδρίου είναι η καταγραφή
των τάσεων που επικρατούν για τον οπτικοακουστικό γραμματισμό στο γενικότερο παιδαγωγικό πλαίσιο (συγκλίσεις και διαφοροποιήσεις)
των προϋποθέσεων εισαγωγής των οπτικοακουστικών τεχνών και τους τρόπους αξιοποίησης αυτών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και
της ύπαρξης ανάγκης ή/και δυνατότητας ένταξης ενός ολοκληρωμένου/αυτόνομου προγράμματος οπτικοακουστικής παιδείας στα προγράμματα σπουδών της Π.Ε. και Δ.Ε.
Βάσει του παραπάνω σκοπού, στα πλαίσια του Συνεδρίου οι συμμετέχοντες/oυσες θα επιδιώξουν μέσα από κεντρικές ομιλίες, στρογγυλές τράπεζες, εισηγήσεις και εργαστήρια να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα:
Ποιες είναι οι διαστάσεις του οπτικοακουστικού γραμματισμού στο χώρο της εκπαίδευσης και ποια τα σύγχρονα θεωρητικά ζητήματα σχετικά με τα μοντέλα της οπτικοακουστικής εκπαίδευσης και με τον ορισμό των εννοιών, που σχετίζονται με τον οπτικοακουστικό γραμματισμό;
Ποιες εκπαιδευτικές πρακτικές έχουν αναπτυχθεί στις τρεις διαστάσεις του οπτικοακουστικού γραμματισμού (θέαση, κριτική προσέγγιση και παραγωγή οπτικοακουστικών προϊόντων);
Ποια είναι η συμβολή των οπτικοακουστικών τεχνών στην καλλιέργεια κριτικής και αποκλίνουσας στάσης;
Ποια είναι η σχέση των παιδιών/εφήβων/νέων με τα οπτικοακουστικά προϊόντα; Ποια επίδραση ασκούν αυτά επάνω τους;
Σε ποιο βαθμό ο πολιτισμός της εικόνας συγκρούεται με τις πρακτικές του σύγχρονου σχολείου;
Ποιοι είναι οι αποτελεσματικότεροι τρόποι ένταξης των οπτικοακουστικών τεχνών στην εκπαίδευση (εκπαιδευτικά εργαλεία, διασύνδεση με άλλες μορφές έκφρασης, διάχυση σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, διακριτό μάθημα κ.ά.);
Ποια είναι η στοχοθεσία των προγραμμάτων οπτικοακουστικού γραμματισμού και ποιες διδακτικές τεχνικές υιοθετούνται στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες;
Ποιες είναι οι στάσεις/απόψεις των εκπαιδευτικών για την οπτικοακουστική εκπαίδευση και πώς αυτές αποτυπώνονται στις διδακτικές τους πρακτικές;
Σε ποιο βαθμό έχουν ανιχνευτεί οι ανάγκες των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη σχετικών επιμορφωτικών δράσεων;
Σε ποιο βαθμό και με ποιους τρόπους συμβάλλει η μη τυπική εκπαίδευση στην οπτικοακουστική εκπαίδευση;
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υποβολή προτάσεων και δηλώσεων συμμετοχής, μπορείτε να αποταθείτε στον επίσημο ιστοχώρο του συνεδρίου: http://synedriooptikoakou.wix.com/thessaloniki