Ανακοίνωση της κ.Ζ.Διονυσίου για το μάθημα "Μουσική Παιδαγωγική Θεωρία και Πράξη"

ShareThis
Δημοσίευση: 28-11-2022 13:49 | Προβολές: 627
Έναρξη: 28-11-2022 |Λήξη: 04-12-2022
[Έληξε]
image

Την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022 στις 3:00-6:00 μ.μ. στο πλαίσιο του μαθήματος «Μουσική Παιδαγωγική Θεωρία και Πράξη» θα διεξαχθεί βιωματικό σεμινάριο με τίτλο «Οι βασικές αρχές της διδακτικής με 'ένα μουσικό όργανο για κάθε παιδί' στην πράξη» από τον Δημήτρη Σαρρή. Η προσέλευση είναι ελεύθερη και για όλους τους φοιτητές τους Τμήματος που ενδιαφέρονται.                           

Περιγραφή βιωματικού σεμιναρίου

Το ζητούμενο των ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων για όλους τους μαθητές στην μαζική εκπαίδευση επιτυγχάνεται με συγκεκριμένες παιδαγωγικές μεθόδους. Σε ό,τι αφορά τις υποδομές, σε πράγματα όπως τα βιβλία, τα τετράδια, την γραφική ύλη κ.λπ. θεωρούμε δεδομένο πως στην βάση μιας ισότιμης αντιμετώπισης, κάθε μαθητής πρέπει να τα έχει όλα. Τι γίνεται όμως με τα μουσικά όργανα και τα εποπτικά μέσα του μαθήματος μουσικής; Στο σεμινάριό μας θα πειραματιστούμε με τους τρόπους που η μουσική μπορεί να διδαχτεί στο ελληνικό σχολείο στη βάση της αρχής «ένα μουσικό όργανο για κάθε παιδί». Με συγκεκριμένα υλικά και μουσικά όργανα, θα αναπτύξουμε βιωματικά πρακτικές διδασκαλίας που έχουν δοκιμαστεί στη χώρα μας αλλά και συνδέονται με πρακτικές άλλων χωρών. Οι διδακτικοί στόχοι που εξυπηρετούν οι πρακτικές αυτές κινούνται σε ένα ευρύ φάσμα των δυνατοτήτων που έχει το μάθημα της Μουσικής στην δημόσια εκπαίδευση. Μπορεί να είναι στόχοι γνωστικοί, ψυχοκινητικοί αλλά και κοινωνικοί, με παρεμβατικό χαρακτήρα με οφέλη που αφορούν τον μαθητή, την προσωπική του ανάπτυξη, καθώς και τη σχολική ζωή εν γένει.

Υλικά για τους συμμετέχοντες στο εργαστήριο (Παρακαλούμε αν είναι εφικτό να έχετε μαζί σας):

  1. Τα υλικά μιας «γεμάτης» μαθητικής κασετίνας, δηλαδή ξυλομπογιές (κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, ανοιχτό πράσινο, γαλάζιο, μπλε, μοβ), μαρκαδόροι (προαιρετικά στα ίδια χρώματα), μολύβι, γομολάστιχα, ψαλιδάκι, χάρακας «κανόνας» (ίσιος) όχι εύκαμπτος, πινελάκι ζωγραφικής.
  2. Υλικά για μουσικούς σωλήνες: δέκα φύλλα χαρτί «Α4», δεκαπέντε λαστιχάκια (όπως αυτά που τυλίγουν στα καταστήματα τα υλικά για τοστ).
  3. Ένα άδειο καθαρό κουτί συσκευασίας γάλακτος εβαπορέ, κατά προτίμηση με «αυλακώσεις» στην καμπύλη επιφάνεια.
  4. Προαιρετικά: Ένα μουσικό όργανο που τυχόν έχει ο κάθε συμμετέχων (π.χ. κιθάρα, μπουζούκι, μπαγλαμάς, βιολί, φλογέρα, μεταλλόφωνο, βιολί, μαντολίνο κ.λπ.) και θα μπορούσε ένας μαθητής να φέρνει στο σχολείο.

Τεχνικά μέσα: Προτζέκτορας (υπολογιστής θα υπάρχει από εμένα)


Βιογραφικό σημείωμα Δημητρίου Σαρρή

Ο Δημήτριος Σαρρής ως εκπαιδευτικός μουσικής διδάσκει σε δημόσια δημοτικά σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης από το 2003 και από το 2020 στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Μουσική Παιδαγωγική» του Τ.Μ.Σ. του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι διδάκτορας από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, και μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τ.Μ.Σ. του Ιονίου Πανεπιστημίου. Έχει διδάξει σε ωδεία, μουσικές σχολές και πολιτιστικούς οργανισμούς με τμήματα μουσικής. Μέσα από το προσωπικό του πρότζεκτ «Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ήχου» (http://educationalsoundlab.cmc.gr), έχει εκδώσει μεταξύ άλλων τα βιβλία «Ανακυκλωμένη Μουσική» και «Γνωριμία με τα λαϊκά κρουστά», τα οποία διδάχτηκαν στα ελληνικά πανεπιστήμια. Οι δημοσιευμένες ερευνητικές του εργασίες και η αρθρογραφία του εστιάζουν κυρίως στο μουσικό και ηχητικό γραμματισμό και στην πολιτισμική οργανολογία στην εκπαίδευση. Αποτέλεσαν δε και την αιτία για έναν πολυετή κύκλο διαλέξεων, εργαστηρίων και επιμορφώσεων εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, με στόχο νέες διδακτικές μεθοδολογίες μουσικής ενδυνάμωσης του μουσικοπαιδαγωγού που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Από το 2014, οπότε και θήτευε ως Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων δραστηριοποιήθηκε στο Εθνικό Επιστημονικό Δίκτυο Εκπαίδευσης «Ήχος: Περιβάλλον, Άνθρωπος, Πολιτισμός» με εθνικές επιμορφώσεις και εκπαιδευτικό υλικό. Έχει συνεργαστεί με θεσμικούς φορείς της εκπαίδευσης με διάφορες ιδιότητες και έχει τιμηθεί από επιστημονικές ενώσεις της γενικής και της μουσικής εκπαίδευσης για την συμβολή του στην εκπαιδευτική έρευνα. Μέγιστη διάκριση γι’ αυτόν, βέβαια, όπως και για κάθε εκπαιδευτικό μουσικής, είναι πάντα η στιγμή που οι μικροί μαθητές αντιλαμβάνονται ότι προσέρχεται στην τάξη για μάθημα και αναφωνούν με χαρακτηριστική ζωντάνια το σύνθημα «Μου-σι-κή, μου-σι-κή»…


Επιστροφή
Σχετικά Νέα
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας